Time Management

Time Management

 

 

Druk…druk…druk.

Herkent u dit? Waar besteedt u eigenlijk uw tijd aan? In de praktijk gaat meer dan de helft van de tijd verloren aan niet belangrijke zaken. In deze training leert u effectief te werken en tijdverspillers te vermijden. Het werk is eerder gedaan en u werkt zonder stress.


Voor wie?

De training is voor iedereen die effectiever met zijn of haar tijd wil omgaan.


Duur

Het programma duurt twee (niet aaneengesloten) dagen. Voor de tweede dag krijgen de deelnemers de opdracht een weeklogboek en activiteitenlijst bij te houden. Deze zullen worden besproken en zo nodig worden verbeterpunten aangereikt. Ook komt aan de orde hoe Outlook ingezet kan worden om te komen tot een verbeterde tijdsindeling en planning.


Werkwijze

De training zal zoveel mogelijk aansluiten bij de praktijk van de deelnemers. Dit betekent dat er een actieve inbreng van de deelnemers zal worden gevraagd.


Inhoud Training

 

  • Wat is tijdmanagement
  • Overzicht van uw kerntaken
  • Inzicht in uw eigen gedrag en werkstijl
  • Effectiviteit versus efficiëntie
  • Doelen en doelstelling bepalen
  • Prioriteiten stellen
  • Plannen en organiseren
  • Logboek en takenlijst bijhouden
  • Analyse van tijdsbesteding
  • Agenda beheer
  • Hoe kunt u uw denkpatronen leren kennen en aanpakken
  • Tijdverspillers
  • Effectief communiceren; nee zeggen en delegeren

 

Resultaat

U krijgt beter inzicht in uw manier van werken. U bent beter in staat prioriteiten te stellen. U beschikt over vaardigheden die uw tijdbeheersing verbeteren. U bent weer in balans met uw werkzaamheden.